Wycieczka gimnazjalistów do Krakowa i Oświęcimia

23.-25.04.2018W dniach 23-25 kwietnia 2018 uczniowie klas: 3a, 3c, 3e, 2b wraz z opiekunkami: p. Agnieszką Czeszejko-Sochacką, p. Urszulą Pomperską, p. Lucyną Dawidowicz-Kupeć wybrali się na wycieczkę do Krakowa, Auschwitz i Ojcowskiego Parku Narodowego. Wyjazd miał na celu poszerzenie wiedzy historycznej i geograficznej uczestników. O wycieczce opowiedziała Joanna Chrobak, uczennica klasy 3c. W galerii zdjęcia uczestników.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Poznaliśmy historię obozu koncentracyjnego. Wszyscy uczestnicy zachowali powagę i okazali należyty szacunek.
Drugiego dnia pojechaliśmy do Krakowa. Mogliśmy przenieść się w czasie, zwiedzając Zamek Królewski na Wawelu. Mieliśmy okazję wejść na wieżę i zobaczyć najsłynniejszy polski dzwon - Dzwon Zygmunta. W czasie przerwy wysłuchaliśmy hejnału krakowskiego i zwiedziliśmy wnętrze Kościoła Mariackiego oraz Sukiennice.
Trzeci dzień spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Przeszliśmy Szlakiem Orlich Gniazd, odwiedziliśmy Zamek w Pieskowej Skale, Jaskinię Łokietka i Maczugę Herkulesa.
Wróciliśmy pełni wrażeń. Na pewno będziemy miło wspominali te chwile.